sunnuntai 28. kesäkuuta 2015

Kaksi kanaa

tai oikeastaan liejukanaa.  Olen työstänyt ottamistani valokuvista kaksi kangaskuvaa.  Ne ovat vielä puolitiessä, sillä kirjonnat  ja tikkaukset puuttuvat.
Alemman kuvan asento oli sellainen, että oli ihan pakko tehdä siitä kangaskuva.  Olen jahdannut tuota lintua muutaman vuoden Mätäjoella ja tänä kesänä saanut otettua mieleisiäni valokuvia.  En tiedä ovatko kuvat samasta yksilöstä vai eri yksilöistä, koska olen ottanut ne eri päivinä.

Joellahan on ainakin kaksi liejukanaa, koska poikasiakin on. 

Taustakangasta riittää vielä kolmanteenkin kuvaan. Minulla on hyviä kuvia uivasta liejukanasta, mutta täytyy keksiä joku fiksu ratkaisu jalattoman linnun esittämiseen. 

Tuntuu tosi kivalta palata lintukuvien pariin tauon jälkeen.  Nämä tuntuvat niin omalta jutulta.  Ensin kuljeskelen rantoja pitkin kyttäämässä lintuja, sitten työstän ottamiani kuvia ja piirrän linnusta kaavat ja leikkaan palat.  Lopuksi vielä pääsen kirjomaan ja tikkaamaan kuvia. 

8 kommenttia:

  1. Siis aivan upeita, olet kyllä hurjan taitava!

    VastaaPoista
  2. Hienoja lintuja, näistä tulee upeita!

    VastaaPoista
  3. Linnut ovat todellakin sinun juttusi!

    VastaaPoista
  4. Nää sun lintutjutut on niin hienoja. Mulla ei tällä hetkellä riittäisi kärsivällisyys tällaiseen.

    Mun vahassa kamerassa oli telezoom, joka taisi olla jotain 200-300, sillä pääsi jo siedettäviin välimatkoihin. Kun vaihdoin kameraa, ei rahat riittänee kuin tuohon 18-135 linssiin. Nyt voisi jo ruveta katselemaan pidempää vaihtoehtoa tuon lisäksi.

    VastaaPoista
  5. Olen ajatellut tehdä lintujuttuja mutta on vielä vaiheessa

    VastaaPoista
  6. Olet todella taitava tilkku-lintu-bongaaja, upeasti osaat siirtä kuvat tekstiilimuotoon

    VastaaPoista
  7. Hienosti olet saanut siirretyksi linnun noihin tilkkutöihin. Liejukana on minulta vielä luonnossa näkemättä, pitäisi ensin keksiä paikka, missä niitä olisi.
    Tilkkutöitä olen tehnyt vain kaksi parisängyn peittoa. Kun katson töitäsi, alkavat kynnet vähän syyhytä taas käsitöiden pariin.

    VastaaPoista