sunnuntai 11. tammikuuta 2015

Kijahyllyn siivousta

Olen myynyt kotikirjahyllystä ja vintistä yli 1200 kirjaa viimeisten kymmenen vuoden aikana.  Laitoin myynnit tauolle lomamatkan ajaksi ja nyt olen taas laittanut myytävät huuto.netiin ja seulonut.

Mikäköhän olisi tällä hetkellä paras myyntipaikka tilkkutyökirjoille?  Huuto.netissä ovat suomenkieliset tilkkutyökirjat käyneet mukavasti kaupaksi vuosien mittaan, mutta nyiset kirjani ovat englanninkielisiä. Löytyisikö mahdollisia ostajia, jos julkaisisin kirjojen tiedot täällä blogissani.

Kirjat ovat uskomattoman rakkaita. Sydäntä riipii, kun nyt olen tiukkana laittanut viitisenkymmentä toivotonta (ei tilkkukirjoja) paperinkeräykseen.  Huolellisesti olen leikannut kovat kannet irti mattoveitsellä ja sivut ovat menneet paperinkeräykseen ja kannet kartonkiastiaan. Joistakin kirjoista on vain aika ajanut ohitse ja jotkut eivät olisi koskaan ansainneet tulla julkaistuksi.  Kyseisiä kirjoja olen yrittänyt myydä useampia vuosia, ne eivät kelpaa divareille, kun niilläkin on monta kappaletta samaa toivotonta kirjaa. 


Ovatko kirjahyllyt tyhjät? Eivät todellakaan. Olkkarin kahdella seinällä on korkeat ja täpötäydet kirjahyllyt.  Mutta on todella hienoa, että pitkälti toistatuhatta kirjaamme on saanut uudet arvostavat lukijat. Postikulujen osuus on usein ylittänyt kirjan hinnan. 

7 kommenttia:

  1. Kylläpäs sinulla on ollut, ja on vieläkin, paljon kirjoja! Kokeile, josko blogisi lukijoista löytyy tilkkukirjoista kiinnostuneita.

    VastaaPoista
  2. Aina kannattaa kokeilla...:) En tiedä olisiko fb:ssä ostajia sielläkin voi kokeilla.
    On sinulla mahtava kirjakokoelma ollut ja on edelleen!

    VastaaPoista
  3. Minulla odottaa kolme kassillista paperikeräykseen meneviä (=ei kenellekään kelpaavia) kirjoja kuvaamaasi käsittelyä, mutta kun ei mitenkään raaskisi ruveta silppuamaan. Laita vaan tilkkukirjat tänne myyntiin, eiköhän niille uusi omistaja löydy.

    VastaaPoista
  4. Koita ihmeessä myyntiä täällä. On ainakin samassa paikassa paljon aiheesta kiinnostuneita.

    VastaaPoista
  5. Yhdyn edellisiin: kokeile ihmeessä täällä!

    VastaaPoista
  6. Kokeile täällä ja jos eivät mene milläänkaupaksi, vie kierrätyskeskukseen. Sinne minä roudaan kaiken kirjallisuuden mikä ei divareille kelpaa.

    VastaaPoista