torstai 3. tammikuuta 2013

Ale-ostoksia

Vaikka olenkin tullut hyvin toimeen käyttämällä läpipiirtämiseen ruokakaupan pergamiinipaperia, oli ihan pakko mennä kauppaan, kun huomasin mainoksessa kuultopaperilehtiöitä.  Yksityiskohdat näkyvät huomattavasti paremmin läpipiirtämiseen suunnitellusta paperista kuin hieman sumuisesta pergamiinista.  Lehtiöitä oli kahta kokoa A3 ja A4.  A4 riittää vallan hyvin kuviin, jotka tulostan A4 paperille. A3:lle löytyy kuitenkin ihan varmasti käyttöä.
Samalla ostin pari käsityökirjaa.

Tilda-kirjoja olen ostanut aiemminkin. Selaan tämän pariin kertaan ja sitten pistän myyntiin Huuto.net:ssä.   Niin olen tehnyt ennenkin. Tilda-kirjoista saan yleensä saman verran myydessä, kuin olen maksanut alennusmyynnissä.  Olen utelias niiden suhteen, mutta en sitoudu pitkäaikaiseseen omistukseen.

Toinen hankinta on sukkien neulomiskirja "Varpaista varteen".  Minulla on kesken yksi varpaista aloitettu sukkapari. Otin sen ohjeen jostain suomalaisesta blogista, mutta en ole tuntenut sitä ohjetta omakseni ja vaikka olen jo jälkimmäisen sukan vartta neulomassa ja ongelmakohdat on hanskattu niin jotenkin malli ei tunnu kivalta.  Yksi kurssikaveri työväenopistosta oli kokeillut samaa ohjetta, mutta kirjaan painettuna ja törmännyt samoihin ongelmiin.  Sitten yhdessä ratkoimme, mitä ohjeen kirjoittaja mahdollisesti tarkoitti. Nyt omistan sitten kirjan, jossa on monta ohjetta. Lankoja on kaapissa ja puikkojakin löytyy. Toivottavasti minulla on kirjan tekniikkaan sopivat pyöröpuikot.  Puikkoni kun ovat paljolti siirtyneet neulomisessa minua paljon taitavammalle tyttärelleni.

3 kommenttia:

  1. Hyvä ostos tuo paperi ja kirjat kanssa. Mulla on tuo sukkakirja ja itse olen luopumassa siitä kun olevinaan jo osaan tuon tekniikan.
    Puikoista puheenollen, hanki vähintään metrin pyörö, 120 senttisellä pärjää kyllä parhaiten sanoo nimim. kokemusta on.

    VastaaPoista
  2. Kiitos tosi paljon avustasi tuossa kuvaongelmassani. Mutta näyttäisi siltä että levytilaa on vaikka miten Picasassa. Olen ladannut kuvat suoraan omasta koneen kuvatiedostosta. Yritin tallentaa kuvia Picasaan ja sieltä siirtää blogiini. En saanut millään onnistumaan sitäkään. Nyt menee hermot ihan kohta!

    VastaaPoista
  3. http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=5189351486406881709#editor
    Kurkkaa tuota, siitä puuttuu se ylimmäinen laatikko, mistä voi valita mitä siirtää.
    suora sähköpostini on vekkim@gmail.com

    VastaaPoista