maanantai 11. kesäkuuta 2012

Takaperoista toimintaa

Sain tänään uuden paintstik kirjan.  Olen siis tilannut ensin kaksi erää paintstik värejä ja tälle kirjalle jatko-osan ja nyt viimein tilasin tämän väripuikkojen alkeiskirjan.  Olen kokeillut värejä usealla eri tekniikalla.  Ajattelin pitkään pärjääväni ilman tätä kirjaa, mutta sitten uteliaisuus voitti ja aloin ihmetellä onko vielä jotain, mitä en ole saanut selville DVD-levyiltä ja omien kokeilujen kautta. Olen siis toiminut jotensakin takaperoisessa järjestyksessä.
Siinä on vain 32 sivua.  Sisältö näyttää ihan hyvältä.  Toivottavasti saan tästä lisää ideoita ja hyviä teknisiä vinkkejä.  Kirjassa on oikein laadukkaat värikuvat eri työvaiheista.

Kuriiri oli käynyt tuomassa pakettia, kun olin poissa kotoa puolisen tuntia. Vaikka se oli ohut kuin mikä, ei sitä voinut laittaa postiluukusta, koska se oli paketti ja vaati vastaanottajan kuittauksen.   Muut tilaukseni samasta verkkokaupasta ovat tulleet tavallisen postinjakelun yhteydessä, mutta tämä ei.  Parin tunnin odottelun jälkeen kirja ilmestyi noudettavaksi Kannelmäen postista.  En sano lähipostista, koska meillä oli lähiposti, mutta se lakkautettiin ja nyt täytyy ajaa autolla Kannelmäkeen hoitamaan postiasiat.  Toimitus oli muuten tosi nopeaa. Kirja lähti Yhdysvalloista 1.6. ja oli 7.6. postilla Vantaalla, mutta sitten rattaat alkoivat hidastella.   Silti kokonaisaika jäi lyhyeksi.

Olen todella tyytyväin kun hankin tämänkin kirjan.  Nyt vain tekemään mestariteoksia väripuikoillani.

PS. Kirjasta löytyi hyviä tietoja esim. blenderien käytöstä ja helmiäis- ja mattavärien eroista.  Kirja on jo 6. painos, eli sillä on harvinaisen laaja lukijakunta tekstiilitaiteiden alalla.  Useimmista tämän alan kirjoista otetaan vain se ensimmäinen painos.  Justiinsa minulle sopiva kirja.

2 kommenttia:

  1. Hienoa, että jaksat paneutua asiaan näin perusteellisesti. Jännityksellä odotan mikä lintunen nyt pääsee taideteoksesi kohteeksi.

    VastaaPoista
  2. Tuo on minulle tavanomainen tapa tutustua kaikkeen uuteen. Ennen luin opppaita ja ohjekirjoja, mutta nykyään ne saa olla rauhassa. Kaikki on opittava kantapään kautta, olipa se ihan mitä tahanasa.

    VastaaPoista