maanantai 13. helmikuuta 2012

Ostettua ja myytyä

Kun parikymmentä vuotta sitten aloitin tilkkutöiden tekemisen, oli Quilters Newsletter liki ainoa alan lehti, jota sai ostaa Suomesta.  Ostin silloin lehden Akateemisesta kirjakaupasta ja siellä kävin eilen hakemassa lehden tuoreimman numeron.
Välillä olin muutaman vuoden lehden tilaaja, mutta postitus ontui silloin niin, että oli kivampaa hakea lehti kirjakaupasta.  Tämä uusi numero kiinnosti erityisesti, koska siinä on artikkeli Leah Day:stä, jonka The Free Motion Quilting Project blogia olen seurannut pitkään.  Leahin tikkausvideoista olen saanut todella paljon oppia ja ihailen valtavasti hänen kädenjälkeään.  Hänen jumalatar-tilkkutyönsä olen kokenut ahdistavina jo ensinäkemältä ja lehtijutusta selviää, että ahdistuksesta ne juontuvatkin. 

Olen myynyt Huuto.netissä samaisen lehden vanhoja numeroita.  Aina kun pistän myyntiin yhden vuosikerran, käyn sen läpi ja huomaan miten valtavasti olen oppinut tuosta lehdestä vuosien mittaan. Lehden päätoimittaja on vaihtunut monta kertaa ja sen loistopäivät näyttävät tällä hetkellä olevan takana, mutta silti uskollisesti ostan sen, koska saan joka numerosta jotain.  Lehti ilmestyi aikaisemmin 10 kertaa vuodessa, nyt vain 6 kertaa.  Lehti on kuitenkin säilyttänyt oman linjansa ja se on hienoa.

Pieniä taukoja lukuunottamatta myyn jatkuvasti kirjoja ja muuta tavaraa Huuto.netissä.  Hidasta se on mutta kirjanpitoni mukaan olen myynyt yli 900 kirjaa.  Hitaus johtuu tietysti siitä, että olen pistänyt tavaraa myyntiin niin hissukseen ja pitänyt taukoja.  Monasti kaupat syntyvät hetkessä, kun olen pistänyt myyntiin sellaista, mitä joku muu odottaa.  Pistin äskettäin myyntiin ulkomaisia muistorahoja  90-päivän myyntiajalla. Ne menivät kaupaksi 6:ssa tunnissa.  Tällaiset yllätykset tekevät tästä jatkuvasta nurkkien siivouksesta hauskaa.  En ehkä saa huippuhintoja, mutta tavarat pääsevät niitä arvostavien hoteisiin eivätkä vie tilaa kotonani. Perikunnallekin tulee aikanaan jäämään vähemmän siivottavaa.

4 kommenttia:

  1. Kerrothan lehden luettuasi, mitä tästä nimenomaisesta numerosta opit! Kiinnostaisi tietää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vai pitää ruveta lehdet tenttimään. Opin japanilaisista toope-väreistä paljon uutta. Nehän eivät ole sun eikä mun juttu. Ne perustuvat japanilaiseen teenjuontikulttuuriin ja taupea = toope voi olla myös himmeät vaaleansiniset ja vaaleanpunaiset.

      Poista
  2. Hyvää Ystävänpäisää!
    Aivan ihania töitä!
    t. toinen hurahtanut tilkkuilija

    VastaaPoista
  3. en tiedä lehden sisällöstä, mutta kansi on kaunis.

    lisään numerosarjaan 39 ... astetta

    ja lisäksi vinkkaan sullekin että ota pois se robotti-varmennus näistä kommenteista.

    yritin ottaa jo omani.

    VastaaPoista